Do jisté míry geniální hry...

 

   Stručná charakteristika:

   Netypická 3D RTS fantasy strategie klasického pohledu "shora" kombinující RPG prvky na jednotky, s možností hry za jakoukoliv jednotku z vlastního pohledu, čímž se hra částečně orientuje i na žánr hry FPS. Svět DK čítá jednotvárné prostředí reprezentující podzemí ve kterém následně budujete tunely a roomy (místnosti) se specifickými funkcemi s cílem nalákat do svého dungeonu potvory (jednotky) a následně je vytrénovat k boji. Hra disponuje pro sebe typickým výrazným prvkem vtipu a celkově veselého pojetí.

 

 

   Dungeon Keeper 2 (1999)

 

   Ačkoliv se o povědomí herního světa zapisuje pravděpodobně více taktéž skvělí první díl, osobně jsem toho názoru, že až druhý díl se stává zejména pro svou návykovou hratelnost kultovní záležitostí a protože se o druhém dílu dá říci s jistotou, že se jedná o jedničku dovedenou k dokonalosti, spojím v tomto malém vyprávění oba díly v jeden.

 

   dk2-1s   dk2-2s

 

   Dungeon keeper je hra originální už od prvního pohledu. Vaše království je kdesi v zemi kde je vaším prvním úkolem vyhloubit pomocí impů prostory pro místnosti. Následně se musíte starat o mnoho jednotlivých celkem důležitých atributů, které z Dungeon keepra tvoří vcelku komplexní hru, možná více, než bychom čekali. Ono totiž poté co vyhloubíte první prostory a naleznete portál, bude Vaší prioritou udělat svůj dungeon co nejlákavější pro různé potvory, které za Vás možná budou i bojovat. Lákání potvor je kapitola sama pro sebe, základní princip je postavit atraktivní místnosti, a každá místnost je oblíbená u různých druhů příšerek, některým stačí jen postel na spaní, jiné se u Vás neukáží dokud nepostavíte mučírnu, nebo drahé chrámy. Některé potvory vyžadují specifika, například abyste hodně, hodně zabíjely nepřátelské potvory, poté si řeknou, že by to u Vás nemuselo být tak zlé a zajdou se podívat, avšak že přijdou je jedna věc, udržet si je v dungeonu je věc druhá... musíte je hýčkat, platit. Potvory chtějí jíst, mají rádi kuřata, chtějí se ožírat a bez kasína kde můžou prohrát vejplatu se jich u Vás moc zdržovat nebude....

   Hra má mnoho dalších specifik, třeba u zajmutých nepřátelských potvor... Potřebujete jednotky? Nechejte je vyhladovět ve vězení - z kostlivců jsou neohrožení bojovníci, navíc nežerou kuřata :). Nebo je můžete mučit a získat tak informace a ještě tím potěšíte vlastní potvory jež se zdržují v okolí mučíren. Nebo je nechejte shnít na hřbitově, když na něj impové zahrabou mnoho padlých potvor, třeba budete mít štěstí a zrodí se Vám vampír... a mohl bych pokračovat.

 

   dk2-3s   dk2-4s

 

   Jednotky mají svá specifika a dělí se na útočné, nebo spíše obranné. Dle úrovně jednotky, která se jim navyšuje bojem, nebo trénováním na slámových panácích či v arenách proti sobě. Čím vyšší úroveň, tím více kouzel, útoků, síly, HP apod.

   Všechny jednotky disponují různými skřeky a vlastnostmi, které přispívají k vtipnému nádechu hry. Proč se tak moc rozepisuji o potvorách v této hře? Nenapadá Vás to, viděli jste podobné možnosti v jiných hrách? Právě pro tohle je Dungeon Keepr kultovní záležitostí. Možnost hrát za jednotku z vlastního pohledu, výroby různých vtipných pastí nebo naprosto návyková hratelnost a luxusní hra po síti jsou už jen třešničky na dortu. Dungeon Keeper je prostě geniální dílko.

 

   Zajímavosti, vydavatel:

  • Vývojáři: Bullfrog Production (1987-2004), Vydavatel: Electronic Arts, Designér: Peter Molyneux, Rok vydání: 1999
  • Nároky: CPU 200MMhz, 32Mb RAM, 4MB VGA, DX 6.0. (pro hru v plných detailech výrazně vyšší nároky)
  • Nejčastější průměrná hodnocení: 80% - 95%

 

   Co nového hra přináší:

   Koncept slepit RTS, RPG a FPS dohromady tak aby to fungovalo je něco co jen tak někdo nedokáže. Neexistuje mnoho strategií ve kterých můžete ovládat samotnou jednotku, tak že za ni hrajete vy. Výrazná komplexnost hry při zachování jednoduchosti a vtipu dodnes u RTS her stále nevídané.

 

   Herní linie:

 

Dungeon Keeper (1997)

Dungeon Keeper 2 (1999)

dk1-1s dk2-5s

Dungeon Keeper 3 (zrušeno)

Pokračování neoznámeno (2009)

 

poznámka: v roce 2008 byl EA oznámen jakýsi projekt MMORPG pod licencí Dungeon Keepera pro Asii.

poznámka: v roce 2011 vychází hra inspirovaná DK pod názvem Dungeons, ale nepůjde zcela o svět DK.

 

    Podporuji:                                                                                                               A tesim se:
    BOINC   Happy Eund (zeleny sport)   EU Fuck You
Copyright ©2008-2017 i-skladka.cz All Rights Reserved. Contact: i-skladka@tiscali.cz. Basic template by RocketTheme
i-skladka run an open source CMS system Joomla! | | Compatible with:
FirefoxIE 11SafariOperaGoogle Chrome