Do jisté míry geniální hry...

 

   Stručná charakteristika:

   Third-person akce se základními prvky RPG odehrávající se ve značně rozlehlém sci-fi universu ve velmi rozmanitém (lodě, stanice, planety) i když někdy fádním prostředí. Ve hře se stáváte velitelem moderní vesmírné lodi SSV Normandy SR1 která zajišťuje celkem neomezený pohyb po universu Mass Effectu. K dispozici je správa vlastního teamu skládajícího se ze spolubojovníků různých ras universa které se k Vám "přidávají" v závislosti na vašich dosavadních rozhodnutích a potupu ve hře. Charakteristickým znakem naprosto epický příběh.

 

 

   Mass Effect (2007)

 

   Už ze stručné charakteristiky lze usoudit, že se jedná o nadprůměrnou záležitost, ale proč si vlastně zasluhuje místo zde, v mé malinké hall of fame...? ;) Nebudu to zdržovat je to příběh, jeho způsob předávání hráči, jeho pojetí.

 

   masseffect1s   masseffect2s

 

   Počítačové hry jsou v oblasti příběhu celkem jednoduché záležitosti. Drtivá většina má příběhový koncept nastínitelný ve dvou větách (obvykle se něco stane a vy to jdete řešit), pak zde máme malé procento, jejichž příběh je trochu rozsáhlejší a stačila by na něj v konceptu půl stránka A4. Do této kategorie patří i Mass Effect, avšak ten jde mnohem dál. V podstatě nastavuje novou genraci vyprávění příběhu ve hrách.

 

masseffect3s

 

   Již samotný základní příběh universa Mass Effectu je celkem zajímavý, nejde o nic co by zde ještě nebylo, ale určitě silný nadprůměr. Přidejme k tomu ale rozvětvení příběhu, možnost jej měnit v závislosti na vašich rozhodnutích a jeho epickou rozsáhlost a máme tu prostě něco úžasného. V ME je na příběhu postaveno vše. V průběhu hraní se dostáváte k informacím prakticky o všem co potřebujete znát, avšak nikdy nebudete mít pocit, že Vám byli informace podstrčeny pod nos, nebo nějak násilně představeny.

 

   masseffect4s   masseffect5s

 

   Každá maličkost, každý detail je ve hře popsán. Objekty ve hře nejsou koncipovány tak, že prostě jsou a tím to končí. Ke každé rase, každému jednotlivci, každé pušce, stavbě máte vysvětlení, vlastní příběhovou linii proč tam je jak vznikla co je zač, nebo alespoň předpoklad proč. Navíc vše je popsáno tak nějak v rámci možností logicky, že ani na chvíli nezapochybujete, že se nejedná o realitu ale o sci-fi hru. Je to prostě nádhera a Mass Effect se stává hrou, která bude psát dějiny v oblasti výpravy příběhu v počítačové hře.

 

 

   Zajímavosti, vydavatel:

  • Vývojáři: Bioware (1995-)(Xbox), Demiurge Studios (2002-)(MS Windows). Vydavatel: Microsoft (Xbox), EA (PC). Designér: Casey Hudson
  • Datum vydání: 2007. Verze pro PC až 2008. V japonsku vyšel ME až v roce 2009
  • Běží na unreal engine 3
  • Musim říci, že práve první mise patří k celkem nezáživné části hry, ale toto by Vás opravdu nemělo odradit, dále již zábava exponenciálně narůstá.
  • Hra se odehrává v roce 2183
  • Nároky: CPU 2,4Ghz, 1Gb ram, lépe 2Gb, VGA 6800GT/ATI X1800, 12Gb HDD, DirectX 9.0c
  • Nejčastější průměrná hodnocení:  90% - 100%

 

   Co nového hra přináší:

   Krom toho, že hráčům bylo představeno, že i počítačová hra může obsahovat interaktivní epický příběh (nikoliv statický, jako mají třeba WoW apod) se jedná o průkopníka v oblasti předávání příběhu hráči. Hra představuje novou generaci v této oblasti ze které se doposud ostatní vývojáři musí jen a jen učit.

 

   Herní linie:

Mass Effect (2007) Mass Effect 2 (2010)
masseffect6s  me2s
Mass Effect 3 (2012)  
me3s  

 

 

    Podporuji:                                                                                                               A tesim se:
    BOINC   Happy Eund (zeleny sport)   EU Fuck You
Copyright ©2008-2017 i-skladka.cz All Rights Reserved. Contact: i-skladka@tiscali.cz. Basic template by RocketTheme
i-skladka run an open source CMS system Joomla! | | Compatible with:
FirefoxIE 11SafariOperaGoogle Chrome