Do jisté míry geniální hry...

 

   Stručná charakteristika:

   Real-time strategie žánrově vzdálené sci-fi, avšak v základu používá jednotky jako jsou tanky, klasické letouny, lodě a různé bóty - přesto se nedostavuje pocit, že by hráč měl hrát hru ze současnosti. Ekonomika postavená na získávání dvou surovin. Značně rozmanitý design misí reprezentující různé planety galaxie. Jedná se o jednu z prvních kompletně 3D renderovaných RTS, tohoto hra využívá na 100%. Hlavní charakteristikou hry jsou velké počty jednotek zapojených do bojů v jednom čase.

 

 

   Total Annihilation (1997) 

 

   V roce 1997 vyhází tato hardcorová real-time strategie a do herního světa přináší řadu novinek, díky kterým se velmi rychle, navždy zarývá do hráčských hlaviček. Pomineme nyní technickou stránku hry, která je na svou dobu výjimečná a zmíníme zajímavosti které tato hra přináší do světa RTS.

 

   djghta1s   djghta2s

 

   V první řadě se jedná o využívání terénu a určitou logickou fyziku z toho plynoucí. Tedy jednotka umístěná na kopci technicky vidí a dostřelí dále, než-li ta pod kopcem. Některé jednotky se nedokáží dostat tam, kam se lehké jednotky snadno vyšplhají, případně se jejich rychlost sníží natolik, že je pak snadné je zničit. Další zajímavostí je rychlost vystřelených projektilů. Každý projektil má svou rychlost a protože se střílí většinou na celkem velké zdálenosti, lze tohoto atributu využívat a tak například proniknout s rychlými jednotkami skrze cílenou těžkou palbu. Z výše napsaného jste již asi poznali, proč se jedná o HC strategii - možnosti jsou totiž veliké a přidáte-li k nim velké množství různých typů jednotek, můžete kombinovat do nekonečna bez toho, že by Vás to po pár hodinách omrzelo. Je ale problém vytvořit hru, ve které lze kombinovat a která se řadí skutečně do podkategorie HC tak, aby ji hrálo masovější množství hráčů než jen pár nadšenců. Jak to udělat?

 

   djghta3s   djghta4s

 

   Toť otázka. Dostáváme se k tomu hlavnímu. Čím si "koupit" hráče. Total Annihilation si hráče mimo jiné kupuje nevšedním zážitkem ze hry. Zde nebudete útočit na nepřítele s 20ti jednotkami. Ne, zde budete útočit se stovkami jednotek, a stejně tak nepřítel. Nezřídka kdy se stává, že se setkáte 200 na 200 jednotek, přidejte si k tomu obrovské výbuchy přes celé obrazovky a do toho jděte kombinovat dle možností daného prostředí - dostavuje se herní zážitek, který se nedostavil od dob TA nejspíš v žádné doposud vydané RTS. TA je perfektní zážitek s návykovou hratelností, přinášející do žánru mraky novinek, která není ani dnes, po 13ti letech, zapomenuta. To mluví samo za sebe.

 

 

   Zajímavosti, vydavatel:

  • Vývojáři: Cavedog Entertainment (1996 - 1999), Vydavatel: GT Interactive Designér: Chris Taylor
  • Datum vydání: 1997, OS Windows, MAC, pod Linuxem na Wine
  • Nároky: PI 100Mhz, 16Mb RAM. Doporuč: 300Mhz CPU, 128Mb RAM
  • Nejčastější průměrná hodnocení:  90% - 95%
  • Hra kdysi vyšla v časopise Gamestar - luxus
  • TA později nadšenci plně převedeno do moderního open source grafického hábitu "Spring" a šířena pod názvem Spring: Total Annihilation (Videa na youtube)

 

  

   Co nového hra přináší:


   Přináší nový subžánr do RTS světa ve smyslu neutichající akce nikoliv několika, ale stovek a více jednotek při zachování, do té doby, nevídaných možností ovlivnění boje skrze strukturu prostředí a vlastností jednotek. První skutečně hardcore strategie, avšak hratelností atraktivní i pro hráče jímž HC nic neříká.

 

   Herní linie:

Total Annihilation (1997) 1997 - 1998
djghta5s  Datadisky The Core Contingency a Battle Tactics.
Supremme Commander (2007) Supreme Commander 2 (2010)
djghscs  djghsc2s

(1999 Total Annihilation Kingdoms - zmiňuji jen pro úplnost. Ve skutečnosti nejde o pokračování TA i když by tomu název mohl napovídat. Jedná se o RTS na stejném enginu z prostředí plachetnic a lukostřelců.)

 

 

    Podporuji:                                                                                                               A tesim se:
    BOINC   Happy Eund (zeleny sport)   EU Fuck You
Copyright ©2008-2017 i-skladka.cz All Rights Reserved. Contact: i-skladka@tiscali.cz. Basic template by RocketTheme
i-skladka run an open source CMS system Joomla! | | Compatible with:
FirefoxIE 11SafariOperaGoogle Chrome