Do jisté míry geniální hry...

 

   Stručná charakteristika

   RTS/budovatelská strategie/RPG/další prvky hry žánrově nezařaditelné simuluje téměř až "casual game" způsobem historii a vývoj života v jeho stěžejních fázích. V principu se hra drží obecně platných teorií. Základním rysem je obrovská herní rozmanitost, charakteristický vtip a převedení fantazie každého hráče do samotné hry.

 

 

   Spore (2008)

   Will Wright přichází v roce 2008 s maximálně originálním titulem a není to poprvé, kdy má jeho hra ambice zahýbat žánry herního světa (viz. např. Sim City, The Sims...). Zamyslíme-li se nad tím, jak obtížné je vymyslet dnes originální prvek do hry, natož pak celou hru, nelze jinak než tleskat, Spore je originalita sama a navzdory tomu, že nedosáhla absolutních hodnocení, rozhodně zabaví a přináší svěží vítr do jinak stojatých vod herních žánrů.

 

   spore1s   spore2s

 

   Samotná hra je v základu rozdělena do 5 jednotlivých fází, jakýchsi miniher, které se od sebe zásadně liší jak způsobem hraní, tak ovládáním a možnostmi jež máte k dispozici. Každá fáze představuje jednu zásadní část vývoje života tak jak jej známe a ke konci neznáme. Od buněk přes zvířátka až po mezihvězdné létání. Určitě stojí za zmínku, že hra logickým přístupem vyučuje principy vývoje a v rámci možností se drží obecně přijímaných teorií tohoto tématu. A to je, vzhledem k tomu, že jde o hru, zajímavé.

   Spore se drží v maximální míře mota, že hru by si měl vytvářet hráč a tak v prostředí můžete ovlivnit prakticky vše co Vás napadne a mnoho záležitostí dokonce od "píky vytváříte". Počínaje vzhledem buněk přes sílu a vzhled měst, jednotek, pokročilých živočichů až po samotné planety, se kterými v poslední (nekonečné) fázi hry můžete dělat psí kusy. Samotné rozdíly, které je možno pozorovat z postavičky na planetě až po přechod do vesmíru v reálném čase jsou úžasné . Zpsůobů jakým planety a okolní prostředí na planetách vypadá pouze potvrzuje míru originality a vtipu do hry vloženého.

 

   spore3s   spore4s

 

   Bohužel, přese všechnu originalitu a možnosti kterými hra oplývá, dochází v poslední části celkem brzy k degradaci hratelnosti a asi jen málokdo u hry vydrží tak dlouho, aby našel cestu a probojoval se do středu galaxie - v podstatě dokončení příběhové stránky hry. Toto je zapříčiněno neustále se opakujícími úkoly jež byste měli plnit a nudnými výpady jakýchsi pirátů, kterým se musíte osobně věnovat což je vzhledem k rozlehlosti galaxie problém a také nuda. Nicméně fakt, že hra ve své konečné části po čase ztratí na zábavnosti, nijak neomezuje skutečnost, že jinak je hratelnost na vysoké úrovni a zejména fakt, že hra přináší tolik originálních a invenčních prvků v jednom balíku, že téměř nemá srovnání.

 

   Zajímavosti, vydavatel:

  • Vývojáři: Maxis (1987-1997) pod Electronic Arts (1982-), Vydavatel: Electronic Arts Designér: Will Wright
  • Datum vydání: 2008
  • Nároky: 2Ghz CPU, 512Mb RAM, 128MB VGA s DX9.0c. Doporuč: 2,5Ghz CPU, 2Gb RAM, 512MB VGA
  • Nejčastější průměrná hodnocení:  70% - 80%

 

 

   Co nového hra přináší

   Originální svět hráčem ovlivnitelný téměř ve všech hlediscích, zajímavý náhled na zakomponování "škola hrou" do AAA titulu, úžasný design planet z pohledu oběžné dráhy :), tvorba vlastní postavy/rasy od buňky až po inteligentní bytost včetně budov, strojů dle vlastní fantazie a aktuálních potřeb.

 


   Herní linie:

 

Spore (2008) Spore: Galactic Adventures (2009)
spore5s spore6s

 

   Pokračování nebylo k 02.2011 ohlášeno. Titul Darkspore, ačkoliv název může být zavádějící, není pokračováním hry, ale jedná se o nový projekt bez návaznosti na původní Spore.


   V roce 2009 vyšel datadisk Spore: Galactic Adventures který navzdory slibům nedokázal obnovit hratelnost ve vesmírné části hry a po jeho instalaci se toho příliš nemění. Zajímavostí je pouze přidání úkolů které plníte z pohledu vlastní osoby.

    Podporuji:                                                                                                               A tesim se:
    BOINC   Happy Eund (zeleny sport)   EU Fuck You
Copyright ©2008-2017 i-skladka.cz All Rights Reserved. Contact: i-skladka@tiscali.cz. Basic template by RocketTheme
i-skladka run an open source CMS system Joomla! | | Compatible with:
FirefoxIE 11SafariOperaGoogle Chrome