Supreme Commander, SC:FA, TA

Hodnocení uživatelů: / 4
NejhoršíNejlepší 

Supreme Commander   Supreme Commander, monstrózní projekt designéra kultovní RTS Total Annihilation Chrise Taylora, neoficiálně podáváný jako její pokračování, nakonec jeho monstróznost spíše poškodila. Avšak jedná se o dílko nadpůměrné, pouze nedosáhlo očekávání masivní reklamou umocněné namlsané herní komunity.

Vypisuju pouze postřehy, hru nehodnotím.

 

 

 

   Obrovské mapy, koncept boje stovek velmi diferencovaných jednotek, stovky až tisíce pohybujících se šrapnelů, raket, plazmových výbojů, rozsáhlé možnosti při budování základny, tak to všechno je Supreme Commander. Neexistuje mnoho obdobných strategií, proto je tato do jisté míry originální, ale všechny výše zmíněné klady prvně nefungují úplně ideálně.

   Hra vypadá po grafické stránce hezky, nicméně její monstrózní hardwarové nároky které rozhodně nebyli úměrné tomu jak hra vypadala, byli v době prodeje první a dost zásadní problém, hráči prostě nemohli hru hrát jakmile se postavilo trochu více jednotek, fps klesaly k nule a ani dnes to není o moc lepší - vysoké hardwarové nároky defaultně + minimální optimalizace = hřebíček do rakve. Hra jen málokomu mohla ukázat co v ní skutečně je, průměrná kampaň je zde narozdíl od TA jen doplněk, takže tu máme hru s velkým potenciálem, který jen málokdo může využít - škoda.

 

   Supreme Commander obr.1   Supreme Commander obr.2

 

   Přišel datadisk - SC Forged Alliance a s ním mnohem přehlednější a líbivější interface, a hlavně optimalizace a hra začíná být konečně hratelná a i přesto, že nároky stále neodpovídají vizuálnímu zpracování, jedná se o obrovský skok dopředu. Datadisk ke hře nevyžaduje původní instalaci a jedná se tak v podstatě o plnohodnotnou další SC s kratší kampaní, ale zas jednou rasou anvíc, několika jednotkami a několika experimentálními superjednotkami do plusu.

   Kampaň datadisku, jsem hrál pouze za jednu stranu a byla dost slabá. 6 misí o herní době 2 - 5 hodin ve kterých platí vždy stejná strategie, nepřítel používá stále stejné hlášky a provádí stejnou strategii jak vás vymazat z mapy, no nuda, ale co, mrkneme na skirmish. Skirmish je luxus, ve skirmishi poznáte sílu hry. Obrovksé množstvý variabilních map, možnost nastavení hry od počtu jednotek, přes druhy které můžete vyrábět až po koeficient získávání surovin, hardcore nastavení pro hardcore strategii. Stovky a tisíce jednotek lítají, jezdí, vznášejí se, plují, chodí a kdovícoještě po mapě aby se mohli střetnout s nepřítelem, poté začínají grafické orgie ve kterých můžete pozorovat každou odhozenou nábojnici. To všchno je fajn proti kompu, co ale pařba proti lidem...

 

   Supreme Commander obr.3   Supreme Commander obr.4

 

   No proti lidem... zde je problém, Chrys Taylor vyrábí pro průměrného hráče složité hry a jejich obtížnost a nutnost přemýšlet se značně zvyšuje s tím kdo proti Vám hraje. Proti kompu to jde, proti člověku už je to složitější. Hra skýtá značné strategické možnosti, a pomineme-li experimentální jednotky, jsou jednotlivé strany vyrovnané, nicméně on-line se moc nehraje, na on-line jí chybí přímočarost a na lankách zas bude trvat jedna mapa hodiny. Není to u hry zápor, je to jen vyspělejší strategie spíše hardcorová pro hardcore zaměřené hráče, těch je ale menšina a tak se v on-line světě nechytá, škoda.

   Jedná se o dobrou gamesu, ale né vyjímečnou. Boje obsahující stovky jednotek jsou fajn, ale ve hře degradují ve značnou anonymitu a stereotyp při výrobě a posílání do útoku. Hra dostává vysoká hodnocení pe celém světě a to něco znamená, bohužel v době kdy vyšla sama sebe poškodila neúměrnými nároky. Dnes se dá pořídit za 3stovky, za tu cenu nádhera, pokud máte nadupanější komp samozřejmě.

 


   Total Annihilation - geniální, obrovské, kultovní, hardcore rts dílo Ch. Taylora a hlavně předchůdce Supreme Commandera. Tehdá to byla graficky naprostá bomba stejně jako SC když vyšel, skirmish mají obě hry velmi silný, ale TA má navíc zábavnější kampaň. Stejně jako SC i TA trpí hardcorovým stigmatem, kdy nepřímočarost a velké možnosti strategií předurčují hru k menší oblibě ve světě On-Line hraní, nicméně TA se hrál více než-li SC. Pravda, že TA je oproti SC sice starší, ale zábavnější a hratelnější, těžko říct, zda-li je SC hodným nástupcem TA, rozhodně jej ve výsledku nepředčí, ale to zatím žádná hra v žánru hardcore RTS.

 

   Total Annihilation obr.1   Total Annihilation obr.2

 


    Podporuji:                                                                                                               A tesim se:
    WWF  BOINC     Planetary Annihilation

Sluzby, dily, servis

Copyright ©2008-2014 i-skladka.cz All Rights Reserved. Contact: i-skladka@tiscali.cz. Basic template by RocketTheme, template conversion by Yeah(c)
i-skladka run an Open Source CMS system Joomla! | Site map: Site map | Compatible with:
FirefoxIE7, 8SafariOperaGoogle Chrome
[CNW:Counter]